Notice: Undefined index: plugin_settings in /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar/floatingshare.php on line 34
آمادگی آزمون vSphere Foundation 6.5 با کد ۲V0-602 (قسمت اول) – آموزش تخصصی فناوری اطلاعات
Exam

آمادگی آزمون vSphere Foundation 6.5 با کد ۲V0-602 (قسمت اول)

با سلام خدمت دوستان عزیز
توی قسمت جدید سایت ، آمادگی برای آزمون رو خواهیم داشت . همونطور که تا امروز ما رو دنبال کردین ، بیشتر مطالب سایت در مورد Virtualization روی بستر VMware بوده و به همین دلیل آمادگی برای آزمون VCP-DCV 6.5 ، از اهداف  پیش روی ما خواهد بود . قبلا مقاله ای جهت آشنایی با دوره و آزمون VCP-DCV 6.5 نوشتم و می تونید از اینجا  مقاله رو مشاهده کنید .
همونطور که اطلاع دارید قبل از آزمون VCP-DCV 6.5 باید آزمون آنلاین vSphere Foundation 6.5 با کد ۲V0-602 رو پشت سر بزاریم . پس در این آمادگی برای آزمون ، سوالات دوره های قبلی ۲V0-602 که شرکت VMware برگزار کرده  رو بررسی خواهیم کرد . ناگفته نمونه خیلی از نمونه سوالات که توسط سایت های مختلف ارائه میشه ممکنه تعدادی پاسخ اشتباه هم باشه  و شمارو گمراه کنن . از این جهت برای اطمینان از پاسخ ها در سایت خودمون ، خواهشمندم در بخش نظرات ، هر گونه نقطه نظر در مورد پاسخ ها رو قرار بدین تا با هم بیشتر سوالات رو بررسی کنیم . نکته مثبت دیگه ای که مرور این سوالات میتونه داشته باشه برای دوستانی هست که خودشون رو برای مصاحبه فنی آماده می کنن .
امیدوارم بتونیم این بخش رو با موفقیت ادامه بدیم تا دوستانی که قصد آزمون بین المللی دارن ، بتونن از منابع سایت ما به خوبی استفاده کنن . در انتهای برخی سوالات هم برای اینکه مطالعه بیشتری داشته باشین یا نسبت به پاسخ داده شده اطمینان بیشتری داشته  باشید ، به سایت VMware ارجاع خواهم داد . از اونجایی هم که در تاریخ نگارش این مقاله سایت VMware فیلتر هست پس ممکنه نیاز داشته باشید از روش های دیگه ای برای باز کردن لینک های ارجا داده شده استفاده کنید .

با توجه به برنامه ریزی ها در این قسمت سایت ، در هر پست ، تعداد ۱۰  تست رو بررسی خواهیم کرد .
اگر موافق باشید بریم سراغ ۱۰ تست اولیه آزمون vSphere Foundation 6.5 با پاسخ های تشریحی و بررسی هر سوال .

 ۱٫Which two options can change the thin provisioned disk to thick provisioned? (Choose two.)
A.Use vMotion to migrate the VM to another ESXi host without moving the disks.
B.Use Storage vMotion of the running VM to the same datastore and select Thick Provision.
C.Power off the VM, locate the VMDK disk in the Datastore browser, right-click that and select Inflate.
D.Use Storage vMotion of the running VM to another datastore and select Thick Provision.

اولین نکته در مورد اینگونه آزمون ها ، امکان تعدد پاسخ هاست . همونطور که توی این سوال اشاره شده دو گزینه صحیح هست . همونطور که متوجه شدین سوال اشاره میکنه به اینکه به وسیله کدامیک از گزینه های مورد نظر می تونیم دیسکی که در حالت thin هست رو به دیسک از نوع thick تبدیل کنیم .
وقتی وارد edit settings یک ماشین مجازی بشیم توی قسمت هارد دیسک میتونیم ببینیم دیسک اون ماشین thick هست یا thin ، که البته توی این سوال اشاره شده thin هست .
Foundation1

برای اینکه من این دیسک رو به thick تبدیل کنم میتونم وارد datastore ای که این vm داخلش هست بشم و وارد فولدر این vm بشم و هرد دیسک مورد نظر رو که با vmdk. موجود هست رو پیدا کنم و روی هارد دیسک مورد نظر کلیک راست کنم و گزینه inflate disk رو بزنم . (البته قبلش باید vm رو خاموش کنم)

Foundation2
روش دوم برای تبدیل دیسک thin به thick استفاده از storage vmotion هست و البته زمانی کاربرد داره که بیش از یک datastore داشته باشیم . پس با storage vmotion زمانی که datastore مقصد رو انتخاب می کنیم، می تونیم نوع فرمت دیسک رو هم مشخص کنیم و روی حالت thin provision قرار بدیم .

و نهایتا در صورتی که تنها یک datastore موجود باشه روش دیگه Clone گرفتن از ماشین در حالت thin provision هست .
گزینه A غلط هست چون همونطور که اشاره شد باید Storage vmotion صورت بگیره نه vmotion .
گزینه B غلط هست چوت Storage vmotion باید روی یک datastore دیگه صورت بگیره نه همون datastore قبلی .
با توجه به توضیحات بالا گزینه های C و D صحیح هست .

پاسخ : C & D

۲٫ What is the maximum supported RAM per virtual machine (VM) in vSphere 6.5?
A.6128 GB
B.2048 GB
C.8192 GB
D.4096 GB

سوال کاملا مشخصه که میخواد ببینه بیشترین مقدار رم که هر ماشین توی نسخه ۶٫۵ میتونه داشته باشه چقدر هست ؟ توی نسخه ۶٫۵ بیترین مقدار رم هر ماشین میتونه تا ۶۱۲۸GB باشه و برای اطمینان من از Configuration maximums شرکت vmware استفاده کردم .

۳

شما هم خواستید ماکسیمم هارو ببینید میتونید از اینجا استفاده کنید .

۳٫What is the VMware recommended way to distribute storage I/O loads across multiple paths to minimize
downtime and remove potential bottlenecks?
A.Enable Storage I/O Control.
B.Configure storage replication.
C.Configure multipathing.
D.Enable storage DRS and configure datastore clusters.

در سوال شماره ۳ باید مشخص کنیم توصیه VMware جهت توزیع کردن لود I/O مربوط به استوریج بر روی چندین مسیر جهت کاهش دادن downtime و از بین بردن bottleneck ها ، چی هست . همونطور که می دونید Multiplying اجازه می ده ESXi ما از بیش از یک مسیر جهت ارتباط با Storage استفاده کنه . Multiplying برای ما Load balancing رو فراهم می کنه و لود بالانسینگ خودش باعث میشه I/O توزیع بشه بر روی چندین مسیر فیزیکی و bottleneck رو برای ما کاهش و از بین میبره . مورد دیگه در مورد Multiplying فراهم شدن امکان redundancy و fault tolerance در مواقع بحرانی هست . با فرض اینکه  Failure در سطح SAN Network اتفاق بیوفته برای مثال یک adapter یا SAN Switch یا کابلی دچار مشکل بشه ، Multiplying به کمک ما میاد . پیش نیاز این امر هم استفاده از دو یا بیش از دو HBA بر روی ESXi جهت ارتباط با یک Storage ای هست که باید به اون دسترسی داشته باشیم جهت اتصال به Storage Array مورد نظرمون . اگر به صورت استاندارد بخوایم بررسی کنیم باید دو یا بیش از دو عدد SAN Switch در شبکه داشته باشیم جهت fault tolerance در سطح SAN Switch و همچنین در سطح استوریج هم دو عدد Processor داشته باشیم و هر HBA سرور به یک Processor استوریج دسترسی داشته باشد تا مسیرها از هم تفکیک بشن . با توضیحات داده شده مشخصه که multipathing پاسخ این سوال هست .

پاسخ : C

۴٫A Primary Fault Tolerant VM is performing poorly despite its ESXi host having adequate resources and CPUs
are idle. Other hosts in the cluster are much more heavily utilized.
What is the cause?
A.The Secondary VM is assigned to a different portgroup than the Primary.
B.The Secondary VM is running more applications than the Primary.
C.The Secondary VM is running on an ESXi host that is overcommitted.
D.The vMotion network has not been configured for Jumbo Frames.

سوال ۵ اینجوری بیان میشه که یه ماشین مجازی داریم که FT برای اون فعال شده . ماشین Primary با وجود اینکه روی هاستی قرار گرفته که منابع کافی و CPU کافی برای اجرای مناسب ماشین رو داره ، اما کند هست و با Performance مناسب کار نمیکنه ، نکته ای که در سوال هست اینه که بقیه هاست های کلاستر منابعشون درگیر هست و خیلی بیشتر از هاست ماشین Primary دارن منابع مصرف می کنن . پس باید علت اینکه Primary کند هست رو پیدا کنیم .
با توجه به صورت مسئله مشخصه که Secondary VM روی هاست  دیکه ای داخل کلاستر هست که بر روی اون هاست لود بالاست و منابعش درگیره . نکته اینجاست که اکه Primary VM مشخص بشه که کند هست با وجودی که هاستش منابع کافی داشته باشه ، برای رفع مشکل باید ببینیم Secondary VM روی چه هاستی قرار داره و شرایط اون هاست به چه شکله . علت این هست که کند بودن Secondary VM بر روی Primary تاثیر مستقیم داره و ممکنه Secondary VM نتونه منابع مشابه Primary VM رو فراهم کنه و داشته باشه . وقتی این اتفاق میوفته Primary VM کند تر از قبل عمل میکنه و خودش رو از نظر کارایی به سطح Secondary VM میرسونه و این باعث مندی عملکردش خواهد شد .
پس پاسخ این سوال اینه که Secondary VM روی هاستی هست که منابع کافی نداره و باعث کندی Primary هم خواهد شد .

پاسخ : C

۵٫Which virtual SCSI controller would be recommended when deploying a Windows Server 2012 R2 VM that will
host a database server which is expected to generate high I/O?
A.LSI Logic
B.PVSCSI
C.LSI Logic SAS
D.BusLogic

سوال پرسیده میشه که جهت نصب ویندوز سرور ۲۰۱۲ R2 که قرار هست دیتابیس سرور باشه ، از چه نوع ویرچوال SCSI کنترلری استفاده کنیم که بالاترین I/O رو به ما ارائه بده .
اصولا Paravirtual یا همون PVSCSI و LSI Logic و LSI Logic از نظر خیلی خصوصیات شبیه هم هستند در قابلیت های کلی که دارن . با این وجود PVSCSI ها در محاسبه تعداد چرخه های CPU در مقدار IOPS مشابه ، نسبت به بقیه Controller ها کارایی بیشتری دارن . یعنی اگه ما Storage IO بالایی بر روی ماشین مجازی داشته باشیم با انتخاب PVSCSI می تونیم مطمئن باشیم که چرخه های CPU زیادی رو میتونه برای ما ذخیره کنه تا مورد استفاده ماشین و برنامه های داخل اون بشه . پس برای این سوال هم که انتظار I/O بالا داریم بهترین انتخاب PVSCSI هست .

پاسخ : B

 

۶٫When a vSphere Administrator powers on a VM with the following configuration, what will be the resulting swap
file size?

Exam1

A.4 GB
B.2 GB
C.3 GB
D.1 GB

سوال پرسیده میشه با توجه به شکل اگه ماشین رو روشن کنیم ، مقدار swap file چه میزان خواهد بود .
اول از همه این نکته رو می دونید محل پیش فرض ایجاد swap file در محل قرار گیری فایل های ماشین مجازی هست و با پسوند vswap ایجاد میشه .

Exam2

مقدار حجم این swap فایل برابر با مقدار RAM ای هست که به ماشین مجازی اختصاص می دیم البته اگه Reservation صورت گرفته باشه باید این مقدار از RAM کم بشه و نهایتا حجم نهایی فایل swap مشخص میشه .

Total Memory – Reserved Memory = vSawp

پس در این سوال حجم swap فایل برابر ۲ گیگ خواهد بود .

پاسخ : B

 

۷٫Which are two requirements for vMotion without shared storage? (Choose two.)
A.The source host must have access to the destination storage.
B.The hosts must be licensed with vSphere Enterprise Plus.
C.The destination host must have access to any RDM LUNs.
D.The source and destination hosts must have identical CPUs.
E.Hosts must be running vSphere 5.1 or later.

توی این سوال باید دو پیش نیاز جهت vMotion در حالتی که استوریج share ای وجود نداره انتخاب کنیم .

جهت انجام vMotion بدون نیاز به shared storage باید پیش نیازهایی فراهم بشه که با هم برخی از اونارو بررسی می کنیم . باید host جهت vMotion لایسنس شده باشه و هاست باید از ورژن ۵٫۱ به بالا باشه  . هارد دیسک های ماشین مجازی باید در حالت Persistent mode یا raw device mapping باشن  و زمانی که ماشین رو در حالتی که هارد دیسک RDM داره قرار باشه migrate کنیم یا باید دیسکش رو تبدیل به VMDK کنیم یا اینکه باید هاست Destination دسترسی به RDM LUN ها داشته باشه . موارد دیگه ای هم وجود داره که برای اطلاعات بیشتر می تونید از اینجا استفاده کنید . پس با توجه به توضیحات باید هاست ورژن ۵٫۱ به بالا باشه و هاست مقصد به RDM Lun ها دسترسی داشته باشه .

پاسخ : C , E

 

 

۸٫Which three actions are available in Troubleshooting Mode in the ESXi Direct Console User Interface (DCUI)?
(Choose three.)
A.Enable ESXi Shell.
B.Modify DCUI idle timeout.
C.Modify Password.
D.Restart Management Network.
E.Modify SSH timeout.

در این سوال باید سه مورد که در Troubleshooting Mode در DCUI وجود داره رو مشخص کنیم . البته این سوال کمی انحرافی هست و ممکنه خیلی از ماهارو به  اشتباه بندازه . با توجه به عکس زیر مشخص هست که چه مواردی در Troubleshooting Mode وجو داره .

Exam2

پس گزینه های A  و B و E پاسخ صحیح هستن و این نکته رو توی تست ها باید در نظر داشته باشیم که توی Troubleshooting Mode میتونیم Management Agent رو Restart کنیم نه Management Network رو .

پاسخ : A و B و E

 

۹٫By default, how many login attempts will an ESXi host allow before locking out the account?
A.7
B.8
C.10
D.5

توی این سوال باید مشخص کنیم تا چه تعداد تلاش برای login میتونیم انجام بدیم (لاگین اشتباه) تا قبل از اینکه اکانت یوزر مورد نظر Lock بشه . این سوال هم کمی گمراه کننده هست چون نسخه ۶ با نسخه ۶٫۵ تو این مورد تغییراتی داشته . به همین دلیل من به تنظیمات Advanced دو هاست با نسخه های ۶ و ۶٫۵ مراجعه کردم تا ببینم دقیقا این تعداد در دو نسخه به چه صورتی هست .

در شکل زیر تنظیمات مربوط به ESXi نسخه ۶ هست و مشخصه ه تا ۱۰ لاگین اشتباه تا قبل از Lock شدن اکانت میتونیم داشته باشیم .

Exam5
شکل بعدی برای نسخه ۶٫۵ هست و تا ۵ لاگین اشتباه تا قبل از Lock شدن میتونیم داشته باشیم .

Exam4

پس پاسخ مورد نظر تعداد ۵ لاگین اشتباه هست .

پاسخ : ِD

 

۱۰٫Which virtual switch load balancing method should be used when teaming network interfaces with
EtherChannel?
A.Route based on originating virtual port.
B.Route based on IP hash.
C.Route based on physical NIC load.
D.Route based on source MAC hash.
E.Use explicit failover order.

در این سوال باید مشخص کنیم زمانی که سمت سوئیچ فیزیکال از Etherchannel  استفاده می کنیم در teaming سمت vSwitch از چه متد Load balancing باید استفاده بشه .
قبل از پاسخ به سوال بد نیست بدونیم که متدهای Route based on originating virtual port و Route based on IP hash و Route based on source MAC hash و Use explicit failover order ، همگی در سووئیچ Standard قابل پیاده سازی هستند و در Distributed Switch ها علاوه بر همگی موارد اشاره شده متد دیگه ای با نام Route based on physical NIC load هم اضافه میشه .
در مورد پاسخ سوال هم باید گفت که متد Route based on IP hash نیاز داره تا سمت سوئیچ فیزیکال ، پورت های متناظر با این متد ، به صورت EtherChannel  تنظیم شوند .  پس با این توضیح گزینه Route based on IP hash صحیح هست .بزای اطلاعات بیشتر می تونید از اینجا استفاده کنید .

پاسخ : B

 

خوب امیدوارم قسمت اول از بررسی تست های آزمون vSphere Faundation 6.5 براتون مفید بوده باشه . همونطور که اول مطلب هم اشاره کردم در مورد پاسخ های آزمون اگر هر نظری دارید توی قسمت نظرات وارد کنید تا پاسخ ها رو بیشتر با هم مرور کنیم . با LearnExpert همراه باشید تا در کنار هم در مطلالب بعدی تست های بیشتری رو مرور کنیم .

 

نویسنده : محمدرضا ملک احمد 


دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “آمادگی آزمون vSphere Foundation 6.5 با کد ۲V0-602 (قسمت اول)”

  1. خیلی خیلی عالی بود

  2. عالی، منتظر قسمت های بعد.

    1. با سلام خدمت شما
      همه تلاشم این هست که این موضوع ادامه دار باشه و حد اقل ۲ یا ۳ دوره آخرین تست ها رو بررسی کنم .
      تقریبا ۲۰۰ سوال

  3. بسیار عالی . ممنون بابت انرژی و زمانی که صرف می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: Use of undefined constant plugins_url - assumed 'plugins_url' in /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar/floatingshare.php on line 29

Warning: filemtime(): stat failed for /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar//js/waypoints.min.js in /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar/floatingshare.php on line 213