Notice: Undefined index: plugin_settings in /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar/floatingshare.php on line 34
مدرک VCP-DCV 6.5 (2V0-622) شرکت VMware – آموزش تخصصی فناوری اطلاعات
VCP65DCV

مدرک VCP-DCV 6.5 (2V0-622) شرکت VMware

با سلامی دوباره خدمت دوستان عزیز
در این مقاله قصد دارم مراحل آزمون VCP-DCV 6.5 و مسیری که برای دریافت این گواهینامه معتبر باید طی کنیم را بررسی کنم .
گواهینامه های شرکت VMware رشد حرفه ای زیادی را برای ما فراهم می کند و اگر ما به عنوان پیمانکار یا کارشناس حرفه ای قرار است با مجموعه ای فعالیت کنیم ، داشتن مدرکی در این زمینه ، اعتبار و صحت عملکرد ما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد .
همانطور که می دانید شرکت VMware در زمینه Virtualization  فعالیت می کند و  تکنولوژی های مختلف با سطوح مختلف ارائه می دهد که بابت هر سطح از هر مسیر و تکنولوژی می توانیم مدرک مورد نظر را دریافت کنیم .
گواهینامه های شرکت VMware به چهار دسته کلی در زمینه های زیر دسته بندی می شوند .

 

  • Data Center Virtualization Track (DCV)

  • Network Virtualization Track (NV)

  • Cloud Management and Automation Track (CMA)

  • Desktop and Mobility Track (DMT)

 

در این مقاله آزمون  و مدرک VMware Certified Professional 6.5 یا به اختصار VCP 6.5 در زمینه دیتاسنتر را بررسی خواهیم کرد . پس قبل از آن باید با مسیر Data Center Virtualization آشنا شویم .

  • Data Center Virtualization (DCV)

    گواهینامه ها و مدارکی  که در این مسیر از سمت شرکت VMware ارائه می شود ، برای سنجش مهارت و کارایی ما در طراحی ، نصب و مدیریت محیط VMware vSphere می باشد
    جهت دستیابی به بالاترین سطح مدرک در این مسیر ، باید سه آزمون اصلی این مسیر را کسب کنیم . به ترتیب  آزمون های VCP و VCAP و VCDX از آزمون های اصلی این مسیر می باشند .

Cert1

  • VMware Certified Professional 6.5 – Data Center Virtualization (VCP 6.5-DCV)

به گفته شرکت VMware جهت افزایش اعتبار و ارزش IT یک سازمان باید مدرک VMware Certified Professional یا به اختصار VCP توسط یک مهندس Virtualization کسب شود . این مدرک در صنعت IT کاملا شناخته شده می باشد . با کسب VCP 6.5 ،توانایی  پیاده سازی ، مدیریت و عیب یابی زیرساخت  vSphere 6.5 برای یک مهندس Virtualization فراهم می شود . (در این مقاله منظور از VCP در سطح Data Center می باشد چون در هر ۴ دسته کلی مدرک VCP وجود دارد . یعنی VCP-DCV ، VCP-NV ، VCP-CMA ، VCP-DMT که ما VCP-DCV را بررسی می کنیم )
پس از دریافت این مدرک ، امکان استفاده از بهترین روش های قدرتمند و انعطاف پذیر جهت چابکی کسب و کارهای بر پایه Virtualization فراهم خواهد شد . همچنین دانش VCP انتقال به محیط Cloud را برای ما ساده تر خواهد کرد .

جهت دریافت مدرک VMware Certified Professional 6.5 پیش نیازهایی لازم است که هر یک از آن ها را بررسی می کنیم . فرض کنیم از قبل در هیچ یک از آزمون های VMware شرکت نکرده ایم و برای شروع قصد داریم در آزمون VCP 6.5 شرکت کنیم . اولین پیش نیاز تجربه کار با محیط vSpere 6.5 می باشد . پس به عنوان فردی که قرار است در این آزمون شرکت کنیم بهتر است از قبل  تجربه عملیاتی و آشنایی کامل در محیط vSphere 6.5 را داشته باشیم .

VCP1
پیش نیاز دیگر ، شرکت در یکی از دوره های آموزشی زیر (زیر نظر شرکت VMware) می باشد .دوره های مشخص شده ، دوره های رسمی شرکت VMware می باشند .

VCP2

VCP Course
بعد از گذراندن یکی از دوره های بالا زیر نظر شرکت VMware (متاسفانه این دوره ها در ایران قابل برگزاری نمی باشد و در دیگر کشورها باید برای شرکت در دوره ها اقدام کرد) باید در آزمونی با نام Foundations شرکت کنیم . عبور موفقیت آمیز از این آزمون تضمین می کند که ما مهارت اساسی و لازم جهت درک و شروع به استفاده از محیط vSphere 6.5  را داریم .
پس برای دریافت مدرک VCP 6.5 پس از گذراندن یکی از دوره های رسمی شرکت VMware  که  اشاره شد ، باید از آزمون Foundations  موفقیت آمیز عبور کنیم . جهت دریافت vSphere Foundation 6.5 می توانیم به دلخواه در یکی از آزمون های  vSphere Foundation 6  یا vSphere Foundation 6.5 به عنوان پیش نیاز ، شرکت کنیم .
۲V0-602 شماره آزمون vSphere Foundation 6.5 می باشد . این آزمون ۱۰۵ دقیقه با ۷۰ سوال می باشد که حداقل نمره برای عبور از این آزمون ۳۰۰ امتیاز می باشد . شماره آزمون vSphere Foundation 6 هم با شماره ۲V0-620 شناخته می شود و مدت این آزمون ۱۱۵ دقیقه با ۶۵ سوال می باشد و حداقل امتیاز برای عبور از این آزمون ۳۰۰ می باشد .
نکته ای که در مورد آزمون vSphere Foundation وجود دارد آنلاین بودن آن هست و هیچ کنترلی بر روی کاربر وجود ندارد . پس این آزمون آنلاین را می توانیم از هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشیم انجام دهیم و چون کنترلی بر روی ما نیست می توانیم همزمان در طول آزمون از کتاب یا منابع مورد نظر خودمان استفاده کنیم برای پاسخگویی به سوالات آزمون ، البته باید مدیریت بر روی مدت  زمان آزمون داشته باشیم .(با توجه به مدت زمان آزمون بهترین روش مطالعه و تسلط از قبل می باشد تا اینکه به صورت openbook بخواهیم این آزمون را برگزار کنیم .)

VCP3

نهایتا با عبور از پیش نیازهای بررسی شده ، می توانیم در آزمون VMware Certified Professional 6.5 – Data Center Virtualization شرکت کنیم . بعد از گذراندن موفقیت آمیز این آزمون توانایی و مهارت لازم جهت راه اندازی ، نصب ، توسعه و مدیریت محیط vSphere 6.5 را خواهیم داشت .
۲V0-622  شماره آزمون VCP 6.5 می باشد و مدت زمان این آزمون ۱۰۵ دقیقه به همراه ۷۰ سوال می باشد گه برای گذراندن موفقیت آمیز این آزمون باید حداقل امتیاز ۳۰۰ را کسب کنیم .
آزمون VCP-DCV 6.5 باید در یکی از تست سنترهای مجاز و مورد تایید شرکت VMware صورت گیرد .
جهت دریافت VCP-DCV 6.5 نیازی به دریافت مدرک VCA نمی باشد و مستقیما با توجه به پیش نیازهای بالا می توانیم در آزمون VCP-DCV 6.5 شرکت کنیم .
پس نهایتا شکل زیر و کادر بنفش رنگ نشان دهنده مسیر برای آزمون VCP-DCV می باشد .

VCP6

امیدوارم این مطلب برای دوستانی که قصد آماده سازی برای آزمون دارند مفید واقع شده باشد و خواهشمندیم دوستانی هم که در آزمون های شرکت VMWare شرکت کرده اند در بخش نظرات تجربیات خودشان را با بقیه دوستان به اشتراک گذارند .

محمدرضا ملک احمد


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: Use of undefined constant plugins_url - assumed 'plugins_url' in /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar/floatingshare.php on line 29

Warning: filemtime(): stat failed for /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar//js/waypoints.min.js in /home2/learnexp/public_html/wp-content/plugins/floating-social-share-bar/floatingshare.php on line 213